• Str. Chiristigiilor nr. 11-13
  • 021.209.60.00, 031.403.99.61, 0372.10.61.00
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • TelVerde 0800.500.772

ȘTIRI

Continuă dezbaterile publice pe tema taxei de habitat

Cea de-a doua dezbatere publică a proiectului de hotărâre privind instituirea taxei de habitat cu destinaţia specială de salubrizare şi aprobarea Regulamentului privind implementarea, determinarea cuantumului, încasarea şi administrarea taxei de habitat cu destinaţie specială de salubrizare pentru utilizatorii casnici (persoane fizice) pe raza Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti va avea loc marţi, 5 februarie 2019, la ora 17.00, la sediul Primăriei Sectorului 2, strada Chiristigiilor nr. 11 – 13.

Facem precizarea că accesul persoanelor interesate în dezbaterea care va avea loc în Sala “I. L. Caragiale” a Primăriei Sectorului 2 se va face în limita celor 150 de locuri disponibile.

Prima dezbatere de acest gen a avut loc pe data de 29 ianuarie 2019, ocazie cu care primarul Toader Mugur Mihai și viceprimarul Dan Cristian Popescu au prezentat cele mai importante aspecte privind modul de implementare a taxei de habitat și facilitățile de care vor beneficia locuitorii Sectorului 2 după ce vor colecta selectiv gunoiul menajer.

Având în vedere că foarte mulţi cetăţeni nu au putut participa la această dezbatere, conducerea Primăriei Sectorului 2 invită locuitorii sectorului 2 la următoarea dezbatere publică, care va avea loc marţi, 5 februarie 2019, ora 17.00.

Vă prezentăm, în continuare, anunţul de organizare a dezbaterii publice:

 

ANUNŢ

Având în vedere solicitările formulate de cetăţeni ai Sectorului 2, care nu au avut posibilitatea de a participa la şedinţa din data de 29.01.2019 organizată pentru dezbaterea publică a Proiectului de hotărâre privind instituirea taxei de habitat cu destinaţia specială de salubrizare şi aprobarea Regulamentului privind implementarea, determinarea cuantumului, încasarea şi administrarea taxei de habitat cu destinaţia specială de salubrizare pentru utilizatorii casnici (persoane fizice) pe raza sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;

în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, privind transparenţa decizională în administraţia publică locală - republicată;

pentru a asigura participarea şi libera exprimare a oricărui cetăţean interesat, Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti aduce la cunoştinţă publică

CONTINUAREA DEZBATERII PUBLICE

în data de 05.02.2019, ora 17:00, la sediul Primăriei sector 2 Bucureşti, din Strada Chiristigiilor nr. 11-13, sector 2, Bucureşti.

Persoanele interesate pot depune în scris recomandări/propuneri referitoare la actul administrativ în referinţă la Centrul de Relaţii cu Publicul sau pe email-ul Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. până la data stabilită pentru desfăşurarea şedinţei, precum şi în cadrul şedinţei organizate în data de 05.02.2019.

Informaţii suplimentare la numărul de telefon 021 209 60 23.

Persoana responsabilă: Dragoş Teodoreci - Şef Serviciu Gospodărie Comunală


Dezbatere publică privind taxa de habitat

În temeiul art. 7 alin (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, cu modificările şi completările  ulterioare şi ale Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 85/2015 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea procedurilor şi modalităţilor de aducere la cunoştinţa publică a proiectelor şi actelor administrative cu caracter normativ ale autorităţilor administraţiei publice locale ale Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, aducem la cunoştinţa cetăţenilor Sectorului 2 că marţi, 29 ianuarie 2019, la ora 15.00, la Sala „I. L. Caragiale” de la etajul III al Primăriei Sectorului 2 situată pe strada Chiristigiilor numerele 11 – 13, va organiza o dezbatere publică a proiectului de hotărâre privind instituirea taxei de habitat cu destinaţia specială de salubrizare şi aprobarea Regulamentului privind implementarea, determinarea cuantumului, încasarea şi administrarea taxei de habitat şi destinaţie specială de salubrizare pentru utilizatorii casnici (persoane fizice) pe raza Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti.
Persoanele interesate sunt aşteptate cu propuneri şi sugestii privind taxa de habitat. 


Intervenție de amploare pentru normalizarea situației în sectorul 2

Încă din cursul dimineții de vineri, 25 ianuarie 2019 salariații Administrației Domeniului Public Sector 2 acționează, zi și noapte, pentru îndepărtarea crengilor, arborilor căzuți pe carosabil și trotuare, în vederea desfășurării în bune condiții a traficului pietonal și al autovehiculelor.


Primul raport de piaţă privind tranzacţiile imobiliare din sectorul 2

În colaborare cu Primăria Sectorului 2, Analize Imobiliare și Imobiliare.ro a lansat, miercuri, 23 ianuarie 2019, un raport de piață privind atât numărul vânzărilor de imobile consemnate în 2018, cât și evoluția prețurilor de tranzacționare. Studiul vizează toate tipurile de proprietăți care au făcut obiectul unor asemenea contracte: apartamente, case, terenuri, dar și locuri de parcare sau garaje. Informațiile prelucrate de Analize Imobiliare provin de la Direcția Venituri Buget Locale (DVBL) a Sectorului 2 și reprezintă datele colectate din contractele imobiliare de vânzare înregistrate în vederea stabilirii bazei de impozitare.


Primăria Sectorului 2 a reluat colectarea gratuită a deșeurilor de la populație

Aproximativ 5000 de kilograme deșeuri voluminoase și DEE-uri au fost adunate de pe străzi, sâmbătă, 26 ianuarie 2019, în cadrul acțiunii decise de domnul primar Mihai Mugur Toader care vine, astfel, în sprijinul locuitorilor sectorului 2 ce și-au făcut curățenie în case.


Şedinţa Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă

Principalele activităţi de pregătire a populaţiei pe linia protecţiei civile, inclusiv prin exerciţii de alarmare au fost analizate în cadrul şedinţei semestriale a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al Primăriei Sectorului 2, desfăşurate miercuri, 23 ianuarie 2019.

Cu această ocazie, reprezentanţii Inspectoratul pentru situaţii de Urgenţă “Dealul Spirii” Bucureşti – Ilfov au prezentat rezultatele exerciţiului “SEISM 2018” care şi-a propus antrenarea tuturor structurilor responsabile de conducere, coordonare şi răspuns, la nivel local, regional şi naţional în cazul producerii unui seism major, generator de victime multiple. În acest scop au fost puse în aplicare “Concepţia naţională de răspuns post seism”, precum şi planurile şi procedurile specifice pentru gestionarea acestei situaţii de urgenţă de amploare aferente fiecărei instituţii responsabile.

Şedinţa Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă


PROGRAMUL PENTRU ŞCOLI AL ROMÂNIEI

În anul 2017, ca urmare a modificării cadrului legislativ european prin unificarea programului de încurajare a consumului de fructe şi legume în şcoli cu programul de lapte în şcoli, s-a adoptat Ordonanţa Guvernului nr. 13/2017 privind aprobarea participării României la Programul pentru şcoli al Uniunii Europene, aprobată de Legea nr. 55/2018 şi Hotărârea Guvernului nr. 640/2017 pentru aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2017-2018, cu modificările şi completările ulterioare.

Acest nou program este construit în jurul obiectivelor de sănătate și educație alimentară ținând cont de cele două componente ale acestuia, respectiv distribuția de fructe și/sau legume, lapte și produse lactate și produse de panificație, precum și implementarea măsurilor educative.

„Programul pentru Școli al României” urmărește conștientizarea copiilor asupra consumului de fructe și legume proaspete, lapte și produse lactate, precum și formarea de obiceiuri alimentare sănătoase bazate pe consumul acestora.

Resursele financiare necesare implementării Programului pentru Școli al României se asigură de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, repartizate pe județe și municipiul București și din fonduri externe nerambursabile, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, de la titlul X „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”, articolul 58.13 „Fondul European de Garantare reprezentând sprijin financiar din FEGA”.

În Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti în anul şcolar 2018 – 2019 sunt un număr de 49 de instituţii de învăţământ beneficiare ale „Programului pentru Şcoli al României”, instituţii care au 57 de sedii, cu un număr total de 26.968 de copii. Beneficiarii acestui program sunt preşcolarii de la programul normal de 4 ore, elevii de la învăţământul primar şi gimnazial.

Începând cu data de 14.01.2019 în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat de pe raza Sectorului 2 beneficiare ale Programului pentru Şcoli al României se livrează următoarele produse:

-  Luni şi marţi: măr însoţit de biscuiţi;

- Miercuri, joi şi vineri: lapte UHT însoţit de corn.

Furnizorii care vor face livrarea produselor sunt următorii:

  1. MERE – S.C. LOGISTIC MEDIA POP ART S.R.L.
  2. LAPTE – S.C. DORNA LACTATE S.A.
  3. PRODUSE PANIFICAŢIE (BISCUIŢI ŞI CORN) – ASOCIEREA S.C. VEL PITAR S.A. ŞI S.C. VELROM S.R.L. PRIN LIDERUL DE ASOCIERE S.C. VEL PITAR S.A.

Dreptul de a primi produsele pe perioada cursurilor, conform structurii anului şcolar, îl au numai preşcolarii şi elevii prezenţi la cursuri. Prin preşcolar/elev prezent la cursuri se înţelege preşcolarul/elevul care a frecventat cel puţin o oră de curs în ziua distribuţiei.

 


© 2019 Primăria Sectorului 2 București.