Situaţia contractelor pentru serviciile de salubrizare în sectorul 2
   Asociații de  proprietari   Persoane fizice - case   Pentru contractare servicii de  salubrizare contactaţi
  Total  2.579   Contracte: 2472   Total  24.711   Contracte: 19.059   tel. 021.9654  email contractare@supercom.ro  |  www.salubritate.ps2.ro

ȘTIRI

Asistenţă medicală în 7 puncte de prim ajutor, pe timp de caniculă, în Sectorul 2

Asistenţă medicală în 7 puncte de prim ajutor, pe timp de caniculă, în Sectorul 2

 

Venim în sprijinul cetăţenilor pe timp de caniculă cu 7 puncte de prim ajutor, unde acordăm asistenţă medicală. Oferim apă rece şi sprijin medical tuturor celor care au nevoie, ca urmare a temperaturilor deosebit de ridicate şi a disconfortului termic accentuat.

 

Punctele de prim ajutor sunt operaţionale doar în perioada avertizărilor meteorologice cod roşu sau portocaliu, la solicitarea Prefecturii Capitalei, conform planurilor de măsuri pentru prevenirea şi eliminarea efectelor caniculei.

 

Lista cu punctele de prim ajutor organizate de către Direcţia Generală de Asistenţă  Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Sector 2:

  1. Primăria Sectorului 2, sală de aşteptare Relaţii Publice - Str. Chiristigiilor nr. 11-13
  2. Serviciului Asistenţă Socială „Colentina” - Str. M.I. Glinka nr. 7
  3. Centrul de zi de persoane vârstnice „Basarabia” – Bd. Basarabia nr. 96
  4. Sediu DGASPC Sector 2 - Str. Olari nr. 15
  5. Sediu DGASPC Sector 2 - Str. Dimitrie Racoviță nr. 22
  6. Sediu DGASPC Sector 2 - Calea Moșilor nr. 229 
  7. Sediu DGASPC Sector 2 - Sos. Pantelimon nr. 301

 

Aceste puncte de prim ajutor au personal de specialitate (asistent medical) şi funcţionează în intervalul orar 8:00-16:30, de luni până joi, şi 8:00-14:00 vinerea, conform programului de lucru al instituţiilor care le găzduiesc, doar în zilele în care există emisă avertizare de cod portocaliu sau roşu, de caniculă.

 

Oamenii pot sta într-un loc răcoros şi se pot hidrata. Personalul medical le măsoară tensiunea, iar în caz de urgenţă va suna la 112.

 

Pentru a nu ajunge în situaţia de a avea nevoie de ajutor specializat pe timp de caniculă este indicat să ţineţi cont de următoarele recomandări:

  • Rămâneţi în casă şi evitaţi, pe cât posibil, expunerea prelungită la soare, la orele amiezii;  
  • Beţi multă apă şi limitaţi consumul de băuturi alcoolice deoarece acestea favorizează deshidratarea;
  • Purtaţi haine uşoare, lejere şi ample, deschise la culoare, din fibre naturale, care acoperă cât mai mult pielea;
  • Protejaţi-vă faţa şi capul purtând pălărie;
  • Nu lăsaţi niciodată copiii sau animalele singure în autovehicule închise.

Ca măsuri suplimentare, în Sectorul 2 există la dispoziţia cetăţenilor şi fântânile cu apă potabilă care pot fi folosite cu încredere pentru hidratare şi răcorire pe timp de caniculă. Acestea sunt amplasate în mai multe zone cu trafic pietonal intens din Sectorul 2.


Cum puteţi obţine finanţare pentru instalarea panourilor fotovoltaice și a pompelor de căldură în blocurile din Sectorul 2

Marţi, 9 aprilie 2024, am lansat apelul de proiecte prin care cei interesați pot obține finanțări nerambursabile pentru activități nonprofit din domeniile mediu, sport, educație și social, în conformitate cu Legea 350/2005.


Unități de învățământ deschise în vacanța mare

Noutăți pentru părinţi: s-au stabilit perioadele de înscriere pentru ”Grădinița din vacanța mare” și ”Școala de vară”!
Anul acesta, pe durata lunilor de vară, venim în sprijinul părinților care nu au cu cine să lase copiii cât timp sunt la serviciu, cu două programe: ”Grădinița din vacanța mare”, adresată copiilor de vârstă preșcolară și ”Școala de vară”, un proiect pilot dedicat elevilor din ciclul primar (clasele 0-4).

 I. Pentru “Grădiniţa din vacanţa mare”

Perioada de înscriere:


- 10.06.2024 – 14.06.2024 perioada de înscriere pentru preșcolarii și antepreșcolarii care deja frecventează unitatea de învățământ;
- 17.06.2024 – 21.06.2024 perioada de înscriere pentru preșcolarii și antepreșcolarii care vin din alte unități de învățământ din Sectorul 2.

Sunt 11 unităţi de învăţământ înscrise:

Grădiniţa nr. 23 + Creşa - iulie - august

Grădiniţa nr. 135 - iulie-augusGrădiniţa nr. 137 + Creşa - iulie-august

Grădiniţa nr. 233 - iulie

Grădiniţa Albinuţa - iulie-august

Grădiniţa Steluţa - iulie

Grădiniţa Luminiţa - iulie

Grădiniţa Alice - iulie-august

Creşa Ciobănaşul - iulie

Grădiniţa nr. 138 - iulie

Grădiniţa nr. 276 - august

 

Important!

 

 II. Pentru proiectul pilot “Şcoala de vară”

Perioada de înscriere la cele 11 şcoli participante în cele două luni de vară:

Școala Gimnazială „Tudor Arghezi” – 17.06.2024-21.06.2024;

Școala Gimnazială „Petre Ghelmez” – 10.06.2024-14.06.2024;

Școala Gimnazială „Maria Rosetti” – în curs de stabilire a detaliilor necesare;

Școala Gimnazială nr. 27 – 10.06.2024-21.06.2024;

Școala Gimnazială nr. 56 – 18.06.2024-20.06.2024;

Școala Gimnazială „Ferdinand I” – 10.06.2024-14.06.2024;

Școala Gimnazială nr. 25 – 03.06.2024-21.06.2024;

Școala Gimnazială nr. 62 – 03.06.2024-21.06.2024;

Școala Gimnazială nr. 66 – 03.06.2024-14.06.2024;

Școala Gimnazială nr. 41 – 03.06.2024-21.06.2024;

Școala Gimnazială ,,Iancului” – 17.06.2024-21.06.2024.

 

Important!

  • Înscrierile se vor face fizic la unitatea de învățământ.
  • La înscrierea într-o unitate de învăţământ participantă vor avea prioritate elevii respectivei unităţi de învăţământ, urmând ca locurile rămase libere să se ocupe în ordinea înscrierii de către elevii proveniţi de la alte şcoli din Sectorul 2. În cazul în care unităţile de învăţământ partenere ale acestui proiect pilot ocupă numărul maxim de copii ce pot fi înscriși, acestea se obligă să repartizeze dosarul înscris către cea mai apropiată unitate de învăţământ parteneră proiectului.
  • Documentele necesare înscrierii în program se regăsesc la unitățile de învățământ participante.
  • Programul va fi de la 8:00 la 17:00.
  • Copiii vor avea asigurată şi o masă caldă în limita a 25 de lei/zi/copil prezent fizic.

Vă așteptăm pentru înscrieri!

 


Primăria 24/7: easybox pentru ridicări documente, deschis non-stop, la sediul nostru

Vă invităm la sediul instituţiei pentru a descoperi “Primăria 24/7”. Este vorba despre noul easybox (smart locker), un sistem de livrare şi ridicare colete deja consacrat în industria de curierat, ce şi-a făcut loc şi în administrația publică locală.

Suntem prima autoritate locală din Bucureşti care a montat un sistem de livrare a coletelor la sediul instituției, pentru ca oamenii să îşi poată ridica oricând documentele solicitate, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

Astfel, cetăţenii îşi pot ridica documentele solicitate la orice oră din zi şi din noapte, ca urmare a instalării acestui easybox securizat, similar cu cele din industria de curierat.

 

TUTORIAL VIDEO - Cum ridici documente de la EASYBOX Primăria Sectorului 2

 

Datorită acestei noi soluţii inovatoare pentru administraţia publică, oamenii îşi vor putea rezolva problemele administrative şi în afara programului de relații cu publicul al instituţiei, fără a mai fi nevoie să stea la cozi, la ghişee.

„Cred că este o inovaţie la nivelul Bucureştiului, această primărie deschisă 24/7. Îţi laşi numărul de telefon şi adresa de e-mail la registratura primăriei, iar atunci când documentele sunt gata, ele sunt depuse în acest smart locker de unde le poţi ridica primind un SMS cu un cod sau un e-mail cu un cod QR. Documentele pot fi ridicate dimineaţa devreme, seara târziu, în weekend, de sărbători, oricând. Oamenii nu vor mai fi nevoiţi să îşi ia liber de la serviciu ca să vină să îşi ridice documentele de la primărie.”, a explicat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu.

În paralel, Primăria Sectorului 2 lucrează la o procedură pentru ca şi depunerile de documente să se poată realiza fără drumuri la ghişeu.

„În prezent lucrăm la procesul de depunere documente, pe care ne dorim să îl facem similar cu cel de ridicări documente. La depunere, oamenii au nevoie de cele mai multe ori de puțin sprijin în aşa fel încât să ştie că au depus toate documentele necesare. Dacă în mediul privat se poate face, se poate şi în administraţia publică.”, a mai spus primarul Sectorului 2.

Pentru cei care preferă interacțiunea umană, tradiţională, ghişeele rămân deschise, acest easybox fiind o soluţie pentru cei care nu îşi pot ridica documentele solicitate în timpul programului de lucru al instituţiei.


Aproape 400 de suflete, câini şi pisici, din adăposturile Primăriei Sectorului 2, îşi caută familii iubitoare

Primăria Sectorului 2 se îngrijeşte de aproape 400 de animale, câini şi pisici, în cele două adăposturi pe care le are în administrare, la Tânganu, în judeţul Ilfov, şi la Butimanu, în județul Dâmboviţa. Deşi patrupedele au nevoile de bază acoperite, de la hrană, la adăpost şi servicii veterinare, nimic nu poate înlocui căldura unui cămin adevărat. Aşadar, toate animalele din adăposturile Primăriei Sectorului 2 sunt disponibile pentru adopţie.

Cei care doresc să schimbe destinul unui căţel pot cere mai multe informații despre adopţie sau pot programa o vizită la adăpost, sunând la numărul de telefon 0728.980.840 sau prin e-mail la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Apelurile sunt preluate de luni până joi, în intervalul orar 8:30 - 16:30, iar vineri de la 8:00 la 14:00. 

Primăria Sectorului 2 promovează adopţiile responsabile, drept urmare adoptatorul va trebui să demonstreze că are venituri, dar şi că dispune de o locuință. Totodată, este necesară semnarea unui angajament, prin care persoanele interesate îşi asumă adopția câinelui sau, după caz, a pisicii. Adopţia poate fi definitivă, adică animalele sunt luate acasă, sau la distanță, prin donații lunare pentru un câine sau o pisică din adăpost.

Documente necesare pentru adopția definitivă:

  • Copia cărţii de identitate a adoptatorului;
  • Dovada veniturilor;
  • Dovada spațiului;
  • Acordul vecinilor, necesar doar în situația în care adoptatorul locuiește la bloc și mai are un câine;
  • Se completează și se semnează o declaraţie de angajament prin care adoptatorul își asumă adopția câinelui;
  • Se completează acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal.

Documente necesare pentru adopția la distanță:

  • Copia cărţii de identitate a adoptatorului;
  • Se semnează un contract de adopție la distanță prin care adoptatorul își asumă achitarea unei taxe lunare de adopție la distanță de 250 lei;
  • Se completează și semnează o declarație de angajament prin care își asumă adopția la distanță a câinelui;
  • Se completează acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal.

Adăposturile de la Tânganu, judeţul Ilfov şi de la Butimanu, județul Dâmboviţa se află la 20 de km, respectiv 40 de km distanţă faţă de centrul Capitalei. Intrarea în adăposturi se face cu programare și pe bază de carte de identitate.

Pentru orice alte informații, vă rugăm să să ne contactați la numărul de telefon 0728.980.840 sau pe e-mail la: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..


Energie verde şi dezvoltare comunitară la blocurile din Sectorul 2

Sectorul 2 își asumă în fața Comisiei Europene un angajament ferm: să devină neutru din punct de vedere climatic până în 2030, adică să nu polueze mai mult decât poate absorbi natura. Este un pas crucial în direcția protejării mediului înconjurător și a asigurării unui viitor durabil pentru comunitatea noastră.

Alături de noi, doar alte două orașe din România au fost selectate pentru a face parte din prestigiosul program „Misiunea 100 de orașe inteligente și neutre din punct de vedere climatic până în 2030”: Cluj-Napoca și Suceava. Această recunoaștere ne onorează și ne motivează să acționăm cu hotărâre în direcția schimbării climatice.

Fiecare dintre aceste orașe va semna un contract privind climatul, în cadrul căruia ne angajăm să implementăm măsuri concrete pentru reducerea amprentei noastre ecologice și pentru protejarea mediului.

Este o oportunitate unică pentru Sectorul 2, deoarece prin acest program putem atrage finanțări esențiale pentru proiecte de protecție a mediului, precum regenerarea spațiilor verzi, producția de energie verde sau îmbunătățirea mobilității și transportului în oraș.

În acest context, ne dorim ca toate acțiunile și investițiile noastre în protecția mediului să fie în deplină concordanță cu angajamentele asumate în fața Comisiei Europene.

Astfel, vă informăm că pe 8 aprilie lansăm un apel de proiecte prin care cei interesați pot obține finanțări nerambursabile pentru activități nonprofit din domeniile Mediu, Sport, Educație și Social, în conformitate cu Legea 350/2005.

O noutate absolută în acest an este modificarea componentei de mediu după modelul de bune practici al Asociației ÎntreVecini, prin care vom putea finanța echiparea blocurilor cu panouri fotovoltaice și pompe de căldură, precum și realizarea de activități de dezvoltare comunitară sustenabilă.

Dorim să încurajăm astfel participarea activă a cetățenilor Sectorului 2 la procesul de tranziție la neutralitate climatică.

Pentru domeniul Mediu alocăm în 2024 suma de 750.000 de lei, cu posibilitatea de a obține până la 150.000 de lei pe proiect, cu o contribuție minimă de 10% din partea beneficiarilor.

Pentru a afla mai multe informații despre instalarea panourilor fotovoltaice și a pompelor de căldură în blocurile din Sectorul 2, vă invităm vineri, 5 aprilie 2024, începând cu ora 14:00, la sediul Primăriei Sectorului 2, situat pe strada Chiristigiilor nr. 11-13.

Cu sprijinul Asociației Între Vecini, care este partener activ în cadrul programului „Misiunea 100 de orașe inteligente și neutre din punct de vedere climatic până în 2030”, vom prezenta principalele elemente ale programului și vom traduce cerințele tehnice pentru eligibilitate în termeni accesibili tuturor.

Cei care doresc să participe la evenimentul ENERGIE VERDE LA BLOC sunt rugaţi să completeze următorul formular: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdl6V2uWMCrNwLwCCvOp7raf3kxrQumeTRqsE5jXzCWQSbAjA/viewform.


Programul de spălare şi de curăţare a arterelor principale din Sectorul 2

Acţiunile de spălare a străzilor şi marilor bulevarde din Sectorul 2 au început în luna aprilie şi vor continua până în luna octombrie.

Iată care sunt datele şi bulevardele principale planificate pentru curăţenie generală în luna mai:

- 16.05.2024 - Bd. Pache Protopopescu, între Mihai Bravu și Piața Pache Protopopescu, pe sensul de mers spre Piața Pache Protopopescu;

- 23.05.2024 - Pache Protopopescu, între Piața Pache Protopopescu și Mihai Bravu, pe sensul de mers spre Mihai Bravu;

- 30.05.2024 - Calea Moșilor, între Bucur Obor și B-dul Carol I, pe sensul de mers spre B-dul Carol I.

Operatorul de salubritate intervine atât cu utilaje speciale, mecanizate, cât şi cu personal activ, pentru a curăţa până la bordură şi de pe trotuare praful şi mizeria. De aceea, avem rugămintea ca în zilele menţionate, pe arterele respective, să nu vă lăsaţi maşinile parcate pe carosabil, pentru a facilita intervenţia utilajelor de curăţare.

Şi pe străzile secundare din sector se intervine zilnic cu:

- măturat manual

- măturat mecanizat

- răzuit rigole

- montat/înlocuit coșuri stradale

- colectat deșeuri

De la jumătatea lunii aprilie şi până în prezent, de când am început programul special de spălat carosabil și trotuare, am curăţat mai multe artere secundare, plus următoarele bulevarde principale:

  • 18.04.2024 – Bd. Dacia, între Calea Moșilor și Polonă, cu sensul de mers spre Polonă;
  • 25.04.2024 Bd. Dacia, între Calea Moșilor și Polonă, cu sensul de mers spre Calea Moșilor;
  • 01.05.2024 Şos. Ștefan cel Mare, între Calea Floreasca și Bucur Obor, pe sensul de mers spre Bucur Obor;
  • 03.05.2024 Şos. Ștefan cel Mare, între Bucur Obor și Calea Floreasca, pe sensul de mers spre Calea Floreasca.

Acţiuni viitoare de spălare a marilor bulevarde din sector vor mai avea loc:

  • 06.06.2024 - Calea Moșilor, între  B-dul Carol I și Bucur Obor, pe sensul de mers spre Bucur Obor;
  • 13.06.2024 – Bd. Ferdinand, între Mihai Bravu și Pache Protopopescu, sensul de mers spre Pache Protopopescu;
  • 20.06.2024 – Bd. Ferdinand, între Pache Protopopescu și Mihai Bravu, sensul de mers spre Mihai Bravu;
  • 27.06.2024 – Bd. Ferdinand, între Mihai Bravu și Gara de Est, cu sensul de mers spre Gara de Est;
  • 04.07.2024 – Bd. Ferdinand, între Gara de Est și Mihai Bravu, cu sensul de mers spre Mihai Bravu;
  • 11.07.2024 – Şos. Pantelimon, între Ion Heliade Rădulescu și intersecție cu Iancului, sensul de mers spre Parcul Lalele;
  • 18.07.2024 – Şos. Pantelimon, între Parcul Lalele (intersecție cu Iancului) și Ion Heliade Rădulescu, sensul de mers spre Piața Obor;
  • 25.07.2024 – Şos. Pantelimon, între Bd. Chișinău și Cora Pantelimon, sensul de mers spre Cora;
  • 01.08.2024 – Şos. Pantelimon, între Cora Pantelimon și Bd. Chișinău, cu sensul de mers spre Bd. Chișinău;
  • 08.08.2024 – Şos. Colentina, între Bucur Obor și Şos. Fundeni, cu sensul de mers spre Şos. Fundeni;
  • 15.08.2024 – Şos. Colentina, între Şos. Fundeni și Bucur Obor, cu sensul de mers spre Bucur;
  • 22.08.2024 – Şos. Colentina, între Şos. Fundeni și Pod Europa, cu sensul de mers spre Pod Europa;
  • 29.08.2024  - Şos. Colentina, între Pod Europa și Şos. Fundeni, cu sensul de mers spre Şos. Fundeni;
  • 05.09.2024 – Şos. Andronache, între Şos. Colentina și Calea ferată cu sensul de mers spre Calea ferată;
  • 12.09.2024 – Şos. Andronache, între Calea ferată și Şos. Colentina, cu sensul de mers spre Şos. Colentina;
  • 19.09.2024 – Bd. Lacul Tei, între Bd. Barbu Văcărescu și Doamna Ghica, cu sensul de mers spre Doamna Ghica;
  • 26.09.2024 – Bd. Lacul Tei, între Doamna Ghica și Bd. Barbu Văcărescu, cu sensul de mers spre Bd. Barbu Văcărescu;
  •  03.10.2024 – Şos. Mihai Bravu, între Bucur Obor și Piața Hurmuzachi, pe sensul de mers spre P-ța Hurmuzachi;
  • 10.10.2024* – Şos. Mihai Bravu, între Piața Hurmuzachi și Bucur Obor, pe sensul de mers spre Bucur Obor;

* Cu condiția finalizării lucrărilor efectuate de către Compania Municipală Termoenergetica.


Programul de colectare a brazilor de Crăciun în Sectorul 2

Programul de colectare a brazilor de Crăciun în Sectorul 2

Colectarea gratuită a brazilor de Crăciun în Sectorul 2 începe sâmbăta aceasta, pe 6 ianuarie 2024.

Programul special de colectare a brazilor de Crăciun se va desfăşura în primele două weekenduri din luna ianuarie 2024, mai precis în zilele de:

- 06.01.2024

- 07.01.2024

- 13.01.2024

- 14.01.2024

Facem un apel către toţi locuitorii Sectorului 2 să scoată brazii din case doar în aceste zile, pentru o colectare eficientă în vederea reciclării.

 

Important!

Brazii nu trebuie aruncaţi la întâmplare pe domeniul public: spații verzi, grădinile blocurilor, trotuare etc. Pentru a putea fi preluaţi în mod organizat de către echipele operatorului de salubritate, trebuie depozitaţi în punctele de ridicare a fracţiei uscate de la bloc. Cei care locuiesc la case îi pot lăsa în faţa porţii.

Brazii vor fi preluaţi cu mașini dedicate, pregătite să transporte doar bio-deșeu.

O altă rugăminte pe care o adresăm cetăţenilor este curăţarea completă a brazilor de podoabe sau resturi de beteală ori alte ornamente. Brazii vor fi tocați şi, la fel ca şi anul trecut, vom folosi amestecul în compost/îngrășământ natural pentru spațiile verzi și parcurile de la noi din sector.

Vă mulţumim pentru sprijin!


© 2024 Primăria Sectorului 2 București.

Main Menu